dinsdag 7 oktober 2008

# 4 en 5: RSS op Netvibes

RSS blijkt voor mij helemaal geen nieuw fenomeen te zijn. Dankzij een vriendje met als tweede grote liefde de computer heb ik al een aantal maanden een iGoogle pagina. Hierop vind ik (handig!) mijn inbox, maar ook het laatste nieuws op nu.nl, een vertaalprogramma (heel praktisch ten tijde van mijn scriptie, hoewel niet zonder fouten) en nog wat van die dingen waar ik geen dag buiten kan. En het scheelt me, echt waar, tijd.

Wat wel nieuw voor me is, zijn de feeds. En Netvibes als programma. De feeds vind ik handig, Netvibes wat minder. Het User Interface Design, in gewoon Nederlands de gebruikviendelijkheid van de site, kan naar mijn idee veel beter. Knoppen zitten verstopt, hebben een andere naam dan op andere sites of lijken geen functie te hebben. Not to mention de toegankelijkheid van de site: ik moet gemiddeld drie pogingen doen om er op te komen. Hiermee ben ik meer tijd kwijt dan met al mijn dagelijkse pagina's één voor één afsurfen, en verliest Netvibes voor mij eigenlijk zijn doel.

2 opmerkingen:

23 Dingen zei

Hmm... jammer dat je Netvibes zo ervaart. Ik vind er precies het tegenovergestelde van. Maar dat kan natuurlijk :-)
iGoogle is, zeg maar, het kleine broertje van Google Reader. Ook daarmee kan je RSS feeds lezen.
Ach, uiteindelijk maakt het helemaal niets uit waarmee je uptodate blijft en kies vooral dat waar jij je lekker bij voelt!

Gerard Bierens zei

En bij CommonCraft (waar ze van die leuke snelle filmpjes maken) hebben ze ook een leuke over Google Reader:
http://www.commoncraft.com/reader