zondag 1 februari 2009

#15 Podcasts

Dit "ding" was blijven liggen doordat mijn computer stuk was. Nu heb ik toch een paar podcasts beluisterd en ik moet zeggen: ik vind het eigenlijk een ontdekking! Ik ben zo gewend aan praatprogramma's op tv, maar op de radio luister ik meestal naar muziek.

Ik heb nu de podcasts van Buren en Kunststof beluisterd, en vooral De Buren vond ik heel interessant. Aandacht voor de gasten, de tijd om echt op een onderwerp in te gaan en intelligente mensen (geen schreeuwers). Vooral omdat deze programma's uitgezonden worden op tijdstippen waarop de meeste mensen geen radio aan hebben of geen tijd hebben om er echt naar te luisteren, is een podcast eigenlijk een uitkomst. Ik verheug me in ieder geval al op de volgende podcast van De Buren over de literaire canon

Voor de bibliotheek zie ik in dit opzicht mogelijkheden op de site, bijvoorbeeld van lezingen. Ik denk alleen dat de meeste mensen meer geïnteresseerd zijn in beeld en geluid, en niet alleen geluid.

1 opmerking:

marlies zei

Dat denk ik inderdaad ook maar, wie weet, zijn er ook wel klanten die, net als jij, podcasts ontdekken.