zondag 1 februari 2009

#21 My Discoveries

Het kostte me even tijd, maar inmiddels ben ik al redelijk gewend aan de Aquabrowser. En My Discoveries vind ik echt een uitvinding! Weg met de lijstjes en telefoonnotities met boeken die ik echt ooit nog eens moet lezen!
Handig dat My Discoveries op alle aanwezige plekken dezelfde inlogcombinatie werkt.

Het enige wat ik niet helemaal snap, is wat er gebeurt als een boek op de ene plek wel aanwezig is, maar op de andere niet. Zo heb ik een boek toegevoegd in My Discoveries van de OBA. Dit boek verschijnt ook keurig in mijn eigen lijst als ik inlog bij de BMB terwijl zij het niet in huis hebben, alleen is het onmogelijk om mijn tags te bekijken of om er iets anders mee te doen.

WorldCat is helemaal heerlijk, daar ga ik in de komende periode zeker meer tijd aan besteden. Simpel maar doeltreffend, je kunt zelfs zien hoeveel kilometer de bibliotheek waar je gewenste boek aanwezig is van je verwijderd is. In mijn geval helaas meer dan 500 km...

1 opmerking:

marlies zei

Ook Inspirerend?! deed deze constatering. Lastig hè?

En WorldCat heeft inderdaad 'n aantal pluspunten die zeker de moeite waard zijn om verder te ontdekken