donderdag 12 februari 2009

#20 Last.fm

Ik ben zo druk geweest met het spelen met dit "ding", dat ik helemaal vergeten ben om er een blog over te schrijven..

Last.fm vind ik in één woord geweldig. Iedereen die ook maar een beetje van muziek houdt zou hier een account moeten hebben. Vooral de "Neighbourhood" vind ik super. Daarbij luister je naar muziek die heel dicht bij je eigen smaak ligt, maar die je niet in je playlist hebt staan. Zo heb ik al een aantal prachtige liedjes ontdekt die ik anders niet gekend zou hebben.

Ditzelfde principe kunnen wij misschien ook bij My Discoveries inpassen? Zoals Bol.com ook een "andere lezers kochten ook..."-sectie heeft? Verder zijn er, zoals LibraryThing met de boekencatalogus werkt, ook mogelijkheden voor de muziekcatalogus. Vreemd dat de discotheek Rotterdam er (nog?) niet mee werkt, daar lijkt het me helemaal toepasselijk.

1 opmerking:

marlies zei

Een 2e poging (mijn eerste bericht is 'weg'?): lost in music dus! Heel herkenbaar ;-))


Heb je gezien dat bibliotheek.be wel gebruik maakt van Last.fm.