vrijdag 13 februari 2009

#23 Evaluatie

De ontdekkingsreis zit erop, maar begint eigenlijk ook nu pas. De meeste "dingen" kende ik al een beetje, maar door deze cursus ben ik beter gaan begrijpen wat web 2.0 nu echt inhoudt.

Als leek in de bibliotheekwereld vond ik het soms lastig om de onderwerpen meteen toe te passen op de bibliotheek. Wat ik er in ieder geval van geleerd heb, is dat het belangrijk is om mee te groeien met de klant, en dat de klant web 2.0-toepassingen van ons verwacht.

Binnen de bibliotheek (buiten de cursus om) gebruik ik inmiddels een wiki, google docs, is mijn blog bsbgrotebeemd.blogspot.com hopelijk binnenkort echt actief en ben ik als deelnemer aan de 'goudklompjes' ook bezig op de 2.0-ning.

Verder zie ik de mogelijkheden van social networking (het duurde even, maar ik ben toch om!). Ik ga op de Grote Beemd kijken of daar, buiten de blog, iets mee te doen is.

Flickr, Youtube en Podcasting wijzen zichzelf in het nut voor ieder bedrijf, dus ook voor ons. Met LibraryThing en Last.fm kan nog meer worden gedaan, maar ik denk dat we daar al naar toe aan het werken zijn met de tags in My Discoveries.

Marlies, Gerard en Rob, heel erg bedankt voor jullie prikkelende commentaren. Hopelijk tot ziens in de echte of digitale wereld!

5 opmerkingen:

Gerard Bierens zei

In de echte wereld komen we elkaar in ieder geval aanstaande maandag tegen, digitaal gaan we volgens mij nog veel van je horen! Gefeliciteerd met het succesvol afronden van de dingen!

Unknown zei

Hoi Miriam, gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep. Je bent al hard op weg met het ontwikkelen van je 24e ding, geweldig!
Groetjes, Christianne

stap(s)voor stap zei

hoi Miriam,
Proficiat met het afronden van deze ontdekkingsreis
groetjes,Marja

23 Dingen zei

Proficiat BiblioLeek, en zooooo Leek ben je ook weer niet. In elk geval begon je al wel met een hoop "2.0 bagae vooraf" en je hebt je jeugd ook wel mee ;-)

Hoop dat er leuke, mooie dingen uit de goudklompjes komen!

Tot maandag,
Rob

marlies zei

23 dingen heeft je dus veel opgeleverd BiblioLeek (enne... 'Leek' kan er nu wel vanaf hè?). Fijn dat we een bijdrage hebben mogen leveren aan je ontdekkingstocht op het web.

Cya irl & online ;-)